Melodikrysset nr. 28. 2011

Idag så är vädret bättre .... :-)
Inget regn . Det öste ner i Torsdags så
Tomelilla marknad regnade bokstavligen bort
men igår så duggade det mest hela dagen tyckte jag
..... märkte knappt att det blev uppehåll .......
Vi var på marknad i Sjöbo igår istället för Tomelilla som blev jätte blöt.
Handlade en del små saker som var bar att ha ...... :-)
polkagrisar, lakrits snöre, solglasögon och munkar.
.
Nej nu har vi ett kryss att lösa.
.
VÅGRÄTT
V4. LINGONSYLT (Han tycker inte om Plättar med lingonsylt)
V6. NÖJD (Björnen Baloo sjunger om att man ska vara nöjd)
V8. HETT (pop-corn behöver het olja)
V9. ASHTON (en tv serie Familjen Ashton)
V10. MAN ("En man i byrån")
V11. HAR (Min hatt den har tre kanter)
V12. TRE (Min hatt den har tre kanter)
V13. I ("En man i byrån")
V14. PIE (Amarican Pie orginal titeln)
.
LODRÄTT
L1. EN ("En man i byrån")
L2. BON-JOVI (grupp namn)
L4. LENNART (Lennart Jähkel)
L3. PLÄTTAR ( Han tycker inte om Plättar med lingonsylt)
L5. SVEN (Sven-Ingvars)
L7. JÄHKEL (Lennart Jähkel)
L10. MARIE (Marie Picasso med "Winning streak")
.
Här kommer rutan
Nu ska vi iväg till en loppis
så jag säger....
,
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Ingrid !



Vat först hos Vonkis, men hon hade har som svar på både V11.V12= har men Du och jag hade tre på V.12.Ska nog skriva till Vonkis och tala om det.Hon kan ju ha sett det sedan för i texten har hon skrivit tre.



Oh, en loppis skulle jag också vilja gå på snart igen, men får vänta tills pensionen kommer, har lite större utgifter på två gånger antar jag.

Blev erbjuden till att ta Telenor som både bredband och fast telefoni där jag har mina mobiler.Det blir ruskigt spännande att se hur LITE det blir kvar att leva för, jag får straffavgift av mitt lurendrejeriföretag SveaNordicTelecom där jag haft min fasta telefoni, men ej bindningstiden ut 1/9 enl.mina noteringar, 1/12 efter deras.

Det gick ej att nå dem under ångerveckan,då böt de telefonnummer och namn då de lurat till sig Telias kunder på ett förfärligt sätt.Alla vi godtrogna gick på dras nit.



Kram och ha en skön helg./Mi

2011-07-16 @ 11:42:21
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0