Melodikrysset nr. 22. 2011

En härlig lördag med mycket sol och värme.
Har kommit hem från Roskilde. Det kommer senare
i ett annat inlägg vad vi gjorde där.
Nu till dagens kryss, kanske lite senare idag men här kommer
det i alla fall.
.
VÅGRÄTT
V6. ANKNYTNINGAR ("Växeln hallå, hallå" där frågar man efter just anknytning)
V7. AC (Gruppen AC DC)
V8. CHRISTINA (Christina Aquilera)
V9.TROTTOAR (Han går på "The sunny side of the street" )
V12. ENDE ("Du är den ende")här med Curt Hagers
V14.CARMEN (musiken kommer från operan Carmen)
.
LODRÄTT
L1. BACCARA (De spanska duo tjejerna)
L2.ÅKERSTRÖM (Cajsa- Stina Åkerström)
L3. KYSS (En kyss)
L4. ANNI-FRID (Anni-Frid Lyngstad)
L5. UNGAR ("Hundar, ungar och hembryggt äppelvin")
10. ODEN (Upp och hoppa bror slå på trumman Tor)
L11. DC (gruppen AC DC)
L13. EN (En kyss)
.
Då var krysset löst denna soliga lördag
så här blir rutan när den är ifylld
Nu ska jag ut och sola den bleka kroppen.
Ni får ha det så bra så länge.
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund



Hejsan Ingrid !



Tog hjälp av Vonkis idag, men det msta kunde jag.Hade fel på trottoaren,finns ju knappast längre, kallas ju för gång och cykelväg.



Kontrollerade att Vonkis hade samma.



Och det hade hon.



Du har väl smörjt in Dig, tänk på att OZON-skicktet

är tunt, eller hur det nu var med det.



Jag solar inte längre,smörjer in mig varje gång jag går ut för säkerhets skull.

Blir brunprickig nu för tiden och så ökar åldersfläckarna.



Då kan man dutta på ricinolja tills flaskan är slut, och då ska fläckarna vara väck sa Mamma.Jag har en ovana att glömma sätta på med en bomullstopp.



Kram Mi



2011-06-04 @ 14:08:43
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: soffie

mm vilken sommar det varit i helgen njuter varenda sekund,

kram å hoppas din helg varit underbar!!!!

2011-06-06 @ 00:02:34
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0