Melodikrysset nr. 25. 2011

Så var det midsommar dagen och med den ett nytt
roligt melodikryss.
Jag är pigg för jag jobbade igår. Det är verkligen tyst runtomkring.
Vädret idag är lite blandat, precis som igår.
molm blandat med sol. Graderna är där efter ca. 17 grader.
.
VÅGRÄTT
V1. TOM-JONES ("Delilah")
V6. ISACSSON (Pierre Isacsson med "Då går jag ner i min källare")
V7. APA ("Veva veva positiv" där är väl en apa med)
V8. AMANDA (Amanda Jenssen) "Happy land"
V11. BALLERINOR (Svansjön dansas av ballerinor)
V13. EGET ("Mitt eget land")av Olle Adolpsson och Beppe Wolgers
V14. KOREA (Tv serien "Mash" utspelar sig i Korea)
.
LODRÄTT
L1. TOSCA (musiken kommer från operan Tosca)
L2. MICHAEL (Michael Jackson) "Billie Jean"
L3. JUST-D (med låten "Tre gringo")
L4. NINA ((Nina Lizel) "Vem kan segla förutan vind"
L5. SARA-VARGA (med "spring för livet")
L9. OBOE (ett blåsinstrument)
L10. ANDREA (Andrea Boccelli)
L12. LEE (Lee Haslewood) " Vem kan segla förutan vind"
.
Rutan för denna gång blir då så här
.
Då får man väl gå och göra lite nytta
Så jag säger ......
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0