Melodikrysset nr. 43. 2011

Disigt väder idag .... jätte disigt ....
8 grader varmt.
Men lösa krysset kan vi göra ändå .... så fram med penna
och papper , öronen på skaft och kaffekoppen på plats.
.
VÅGRÄTT
V1. MY-FAIR-LADY (musikalen)
v6. DOGGE (Dogge Dogelito sjunger "Hippare, Hoppare")
V7. ERIC (Eric Clapton)
V9. NILSSON (Birgit Nilsson)
V12. PARIS (Paris Hilton)känd som ???men låten var "Stars are blinde"
V13. MOTOR (Karlsson på taket)han har en propeller på ryggen som drivs av en motor
V14. AXEL (Axel öman)han som var en sjöman
.
LODRÄTT
L1. MEDINA (Chris Medina)"What are words"
L2. FÅGELHOLK ("Tjo va det var livat i holken i lördags")
L3. IDE ("Björnen sover" han har bo som heter "ide")
L4. LITEN (En gång jag seglar i hamn)texten börjar "liten blir stor"
L5. DU ("Har du sett min lilla ......")
L8. CHRIS (Chris Medina)
L10. STOR (En gång jag seglar i hamn)Texten börjar "liten blir stor"
L12. POVEL (Povel Ramel)"Ake as gam"
L13. MÅL (Nacka Skoglund bidrog med många mål)
.
Dagens ruta blir så här
.
Nu ska jag iväg och handla
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0