Melodikrysset nr. 35. 2011

Så var det dags för ett nytt kryss.
vädret idag är fint. Lite små vita tussar och däri mellan
blå himmel. Graderna är kanske inte så höga 15 grader
men vi har ju kommit in i september så man kan väl inte
begära mer.
Nu till krysset
.
VÅGRÄTT
V1. JAZZGOSSEN (med Karl-Gerhard)
V6. SERNEHOLT (Marie Serneholt)
V8. IZABELLA (Izabella scoropco)
V10. BILL (Bill Haley)
V11. ROSEN ("Rosen" med Arne Quick)
V13. MARIE (Marie Serneholt)
V14. AV (En värld full av liv)
.
LODRÄTT
L1. JUSTIN (Justin Bieber)
L2. ZORBA (rollnamn)
L3. GREVE (Han var en greve)
L4. SKOLLER (Eddie Skoller)
L5. ELTON (Elton John)
L7. NILEN (Ett vattendrag)"prinsessan i Egypten"
L9. BILLIE (Billie Holiday)
L10. BRA (Ett positivt ord)
L12. OLA (Ola Salo)
.
Dagens ruta blir då så här
.
Nu ska vi iväg och provköra en bil
.
Vi ses
♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Ingrid !



Jag har börjat lösa Mel.X :et med hjälp av Melodikryssarna på Melodikryssets FB-sida.och Löser krysset på en annan FB-sida.Men kontrollerar alltid med hjälp av Ditt, Vonkis ibland Enn.För att vara på den säkra sidan.



Här i Södertälje har vi strålande sensommarväder med 19 + i skuggan och kl.6.50 6+. då går jag ut och matar kattungar har gjort sedan i mitten på Juni.De har fått jourhems/katthemsplats för de är så bedårande söta, vit o.mörkbrun mönstrade en mörkt rödbrun med vita tassar.



Kommer säkert att sakna de små liven, som vuxit sig stora.Tror att de hade dött om jag inte matat.Mamma katt blev kvarlämnad när hennes familj flyttade för fyra år sedan.Hon har en unge sedan förrfjol som jag ser till ibland.

11 st.ska samlas in i bara mitt område innan vintern.

Är det lika dant i Skåne ?



Kram Mi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0